ДО ПРОБЛЕМИ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и):Борець Ю.В., Шлімакова І.І

Місце роботи:

Борець Ю.В.

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна;

Шлімакова І.І

кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри екологічної психології та соціології,

Національний університет  «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, м. Чернігів, Україна

Мова: Уркаїнська

Кримінально-виконавча систама: Вчора. Сьогодні. Завтра.  2017№2(2):159-169

https://doi.org/10.32755/sjcriminal.2018.01.159

Анотація

У статті представлено результати теоретичного аналізу категорії «психічне здоров’я». Здійснено спробу обґрунтування внутрішньої гармонії як адаптивного механізму психічного здоров’я студентів ВНЗ. Визначено психічне здоров’я як стан внутрішнього благополуччя, забезпечення гармонійного взаємозв’язку між відображенням обставин дійсності та ставленням особистості до неї. Висвітлено результати емпіричного дослідження взаємозв’язку самооцінки психічного здоров’я майбутніх психологів з відчуттям ними внутрішньої гармонії. Встановлено, що особливу увагу варто приділяти пошуку причин та виявленню механізмів оптимальних форм реагування та подолання небезпечних ситуацій у педагогічній взаємодії, що є важливою умовою збереження психічного здоров’я студентів.

Ключові слова: нервово-психічна стійкість, психічне здоров’я, психологічна гармонія, внутрішня гармонія.

Список використаних джерел

  1. Болтівець С. І. Педагогічна психогігієна: теорія та методика. Київ, 2000. 302 с.
  2. Габа І. М.Вплив освітнього середовища ВНЗ на професійний розвиток особистості. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. пр. Ін-ту психології імені Г. С. Костюка АПН України; за ред. Максименка С. Д. Київ, 2011. Т. ХІІІ; ч. 6. С. 73–81.
  3. Практическая психология образования: учебное пособие для вузов / под ред. Дубровиной И. В. Москва: Просвещение, 2009. 480 с.
  4. Куликов Л. В. Психогигиена личности: вопросы психологической устойчивости и психопрофилактики: учебное пособие.Санкт-Петербург: Питер, 2004. 464 с.
  5. Малейчук Г. И. Обоснование психологической модели психического здоровья. URL: http://www.b17.ru/article/761.
  6. Мотков О.И. Методика«Личностная биография».Школьный психолог. № 38. С. 8–9.
  7. Панкратов А. Н. Саморегуляция психического здоровья: практическое руководство. Москва: Институт психотерапии, 2001. 338 с.
  8. Психология здоровья: учебник для вузов / под ред. Никифорова Г. С. Санкт-Петербург: Питер, 2006. 607 с.
  9. Шлімакова І. І. Екопсихологічна сутність феномена «гармонія» у свідомості студентської молоді. Актуальні проблеми психології. Т. 7. Екологічна психологія / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Житомир, 2011. Вип. 26. С. 581–589.

[collapse]
| Повний текст .pdf

©2024. Пенітенціарна академія України