ВЗАЄМОДІЯ HARD SKILLS ТА SOFT SKILLS У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СЛУХАЧІВ ТВВ «ХМЕЛЬНИЦЬКА ФІЛІЯ АКАДЕМІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПЕНІТЕНЦІАРНОЇ СЛУЖБИ»
Автор(и): Борисенко Є.В., Павленко Ю.М., Бруневич В.М.
Місце роботи:
Борисенко Є. В.,
начальник,
Територіально відокремлене відділення
«Хмельницька філія Академії
Державної пенітенціарної служби»,
с. Давидківці, Хмельницька обл., Україна
ORCID: 0000-0001-9414-1952;
Павленко Ю. М.,
кандидат сільськогосподарських наук, доцент,
завідувач кафедри кінології,
Територіально відокремлене відділення
«Хмельницька філія Академії
Державної пенітенціарної служби»,
с. Давидківці, Хмельницька обл., Україна
ORCID: 0000-0002-4128-122X;
Бруневич В. М.,
начальник центру спеціальної підготовки,
Територіально відокремлене відділення
«Хмельницька філія Академії
Державної пенітенціарної служби»,
с. Давидківці, Хмельницька обл., Україна
ORCID: 0000-0003-2005-5685
Мова: українська
Кримінально-виконавча система: Вчора. Сьогодні. Завтра 2022. № 2 (12): 83–92
https://doi.org/10.32755/sjcriminal.2022.02.092
Адаптація Державної кримінально-виконавчої служби України до вимог світової пенітенціарної системи передбачає дотримання принципів законності, справедливості, демократизму, гуманізму за максимально широкого використання міжнародних стандартів. Водночас є дії, які неприпустимі для персоналу ДКВС України: провокації, поспішність в ухваленні рішень, розголошення фактів життя засудженого, бездіяльність і пасивність, байдужість. У цьому сенсі набуває особливої актуальності питання взаємодії так званих Hard skills та Soft skills, набутих слухачами за час навчання в закладі освіти. Серед персоналу ДКВС України, що проходять професійну підготовку у ТВВ «Хмельницька філія Академії Державної пенітенціарної служби», прикладом Hard skills є навички, яких слухачі набувають під час проведення практичних занять. Зазначено, що більшість предметів навчальних курсів, крім жорстких навичок, сприяють розвитку і Soft skills.
Ключові слова: Hard skills, Soft skills, пенітенціарна служба, навички.
Список використаних джерел
- Зінченко С. А. Формування повноцінної системи підготовки пенітенціарного персоналу – головна умова практичних змін у Державній пенітенціарній службі України (створення повноцінної системи підготовки кадрів Державної пенітенціарної служби України). URL: http://www.minjust.gov.ua/40797 (дата звернення: 05.11.2022).
- Дука О. А., Заславська Л. В., Зінченко С. А., Копотун І. М. Порядок та умови проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі України (на допомогу молодому фахівцю) : навч. посіб. / за заг. ред. О. В. Лісіцкова. Київ, 2013. 213 с.
- Ягунов Д. В. Пенітенціарна система України: історичний розвиток, сучасні проблеми та перспективи реформування : монографія. 4-те вид., переробл. та допов. Одеса : Фенікс, 2011. 446 с.
- Кодекс професійної етики персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України : наказ Міністерства юстиції України від 14.04.2017 р. № 1272/5. URL: http://govua.in.ua/index.php/struktura/ istoriya-2?layout=edit&id=898 (дата звернення: 05.11.2022).
- Про затвердження Правил внутрішнього розпорядку установ виконання покарань : наказ Міністерства юстиції України від 28.08.2018 р. № 2823/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1010-18#Text (дата звернення: 05.11.2022).
- Дука О. А. Вимоги до персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України: професійний та морально-етичний аспекти. Юридична психологія. 2015. № 1. С. 120–128.
- Escola-Gaston A., Gallifa J. How to measure soft skills in the educational context: psychometric properties of the SKILLS-in-ONE questionnaire. Studies in Educational Evaluation. Vol. 14, September 2022. URL: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2022.101155 (дата звернення: 05.11.2022).
- Perpignan C., Robin V., Girard P. French education system organization from secondary school to university to prepare future engineers to sustainable development and eco-design. Research into Design for Communities. 2017. № 2. Р. 373–384.
- Felgueiras M. C., Rocha J. S., Caetano N. Engineering education towards sustainability. Energy Procedia: 4th International Conference on Energy and Environment. 2017. Р. 414–417. URL: https://doi.org/ 10.1016/j.egypro.2017.10.266 (дата звернення: 05.11.2022).
- Perpignan C., Robin V., Eynard B. From ecodesign to dfs in engineering education. Proceedings of the 20th International Conference on Engineering and Product Design Education. 2018. Р. 622–627.
- Girin J. L’analyse empirique des situations de gestion: éléments de théorie et de méthode. Épistémologies et sciences de gestion, Economica. 1990. Р. 141–182.
- Mulnet D., Majou G., Fortin E., Leroy C. Guide compétences développement durable & responsabilité sociétale. 2016. URL: https://www.iddlab.org/data/sources/users/1215/docs/guide-de-comptences-ddrs092016.pdf (дата звернення: 05.11.2022).
- Engineering education and the development of competencies for sustainability / Quelhas O. L. G., Lima G. B. A., Ludolf N. V.-E. and others. International Journal of Sustainability in Higher Education. 2019. Vol. 20. № 4. P. 614–629. URL: https://doi.org/1108/IJSHE-07-2018-0125 (дата звернення: 05.11.2022).