ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ  ЯК ПСИХОЛОГО-АКМЕОЛОГІЧНОГО  ТА ПЕДАГОГІЧНОГО ПОНЯТТЯ

Автор(и):Шендерук О. Б.

Місце роботи:

кандидат педагогічних наук,  доцент кафедри іноземних мов, Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна

Мова: Уркаїнська

Кримінально-виконавча систама: Вчора. Сьогодні. Завтра.  2017№2(2):209-224

https://doi.org/10.32755/sjcriminal.2018.01.209

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз поняття «професіоналізм» як психолого-акмеологічного та педагогічного феномена. Зазначену категорію розглянуто у психологічному, педагогічному та акмеологічному контекстах. У результаті дослідження професіоналізм визначено як складний процес, у ході якого суб’єкт здобуває професійно-педагогічні знання, вміння, навички, характеризується прагненням постійно оновлювати та розширювати педагогічний світогляд та розвивати креативні здібності, а також потребою в педагогічних інноваціях та нестандартних професійних діях.

Ключові слова: професіоналізм, якість, процес, результат, компонент, синергетична система, показник.

Список використаних джерел

  1. АнгеловскийА. А. Профессиональная компетентность как необходимое условие профессионализма (психолого-акмеологический анализ). Актуальные вопросы современной педагогики: материалы Междунар. науч. конф. (г. Уфа, июнь 2011 г.). Уфа, 2011. С. 7–
  2. БаллГ. О. Духовність професіонала і педагогічне сприяння її становленню: орієнтири психологічного аналізу. Професійна освіта: педагогіка і психологія: укр.-пол. щоріч. / за ред. Левовицького Т., Зязюна І., Вільш І., Ничкало Н. Київ, 2000. С. 217–232.
  3. ГузійН. В. Основи педагогічного професіоналізму: навч. посіб. Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. 156 с.
  4. ГульбсО. А. Психолого-педагогічна модель розвитку професіоналізму викладача. Актуальні проблеми психології: зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / [за заг. ред. Моляко В. О.]. Житомир, 2009. Т. 12, вип. 8. С. 63–71.
  5. ДеркачА. А. Акмеология: личностное и профессиональное развитие человека. Кн. 1–5.: Развитие ценностной сферы профессионала. Москва: РАГС, 2001. 483 с.
  6. ЗазыкинВ. Г., Чернышев А. П. Акмеологические проблемы профессионализма. Москва, 46 с.
  7. Про вищу освіту: Закон України (станом на 29 жовтня 2014 року). Харків: Право, 2014. 104с.
  8. СидорчукН. Г. Організація самоосвітньої діяльності майбутніх учителів у процесі вивчення предметів педагогічного циклу: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Житомир, 2001. 218 с.
  9. Шендерук О. Б. Проблема розвитку професіоналізму майбутніх викладачів іноземної мови у вищих навчальних закладах України (друга половина XX– початок XXI століття): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Житомир, 2017. 263 с.
  10. Broadfoot Teachers conceptions of their professional responsibility some international comparisons. Comparative education. 1987. Vol. 23, № 3. Р. 6–9.

[collapse]
| Повний текст .pdf

©2024. Пенітенціарна академія України